Tiimijakso on jälleen käynnissä!

Riikka Salminen

Tii­mi­jak­son aloi­tus­vi­deo

Tii­mi­jak­so start­ta­si vii­det­tä ker­taa Klas­si­kal­la 2. jak­son alus­sa. Tii­mi­jak­so pääs­tiin aloit­ta­maan koko
tii­mi­jak­so­po­ru­kan kes­ken Klas­si­kan juh­la­sa­lis­sa ja tii­mi­jak­soon saa­tiin heti yh­des­sä te­ke­mi­sen ja
ole­mi­sen mei­nin­ki. Aloi­tus­päi­vän ai­ka­na opis­ke­li­jat ja­et­tiin 4-5 hen­gen tii­mei­hin, jois­sa
opis­kel­laan­kin koko tii­mi­jak­son ajan. Aloi­tus­päi­vän ai­ka­na tii­mit pää­si­vät jo tu­tus­tu­maan toi­siin­sa
sekä päi­vän kruu­na­si Klas­si­kan hen­gen mys­tee­ri, jos­sa tii­mit yrit­ti­vät sel­vit­tää, mi­hin Agent­ti R oli
Klas­si­kal­la pii­lou­tu­nut yrit­tä­es­sään pe­las­taa Klas­si­kan hen­keä. Mys­tee­ri rat­ke­si­kin tii­mien jä­sen­ten
yh­teis­työl­lä erin­o­mai­sen hy­vin.

Tii­mi­jak­son opet

En­sim­mäi­se­nä viik­ko­teh­tä­vä­nään tii­mit ra­ken­si­vat oppi­mis­pe­le­jä. Pe­leis­tä löy­tyi teh­tä­viä aina
sana­se­li­tyk­sis­tä tie­tovi­soi­hin ja eri­lai­siin haas­te­teh­tä­viin. Luo­vuut­ta sai siis käyt­tää niin teh­tä­vien
laa­din­nas­sa kuin pe­lin ide­as­sa ja vi­su­aa­li­ses­sa il­mees­sä. Lop­pu­tu­lok­set oli­vat­kin erin­o­mai­sia
esi­merk­ke­jä tii­mien yh­teis­pe­lin ai­kaan­saa­mi­sen mah­dol­li­suuk­sis­ta.

Tii­mi­jak­son kan­ta­va­na tee­ma­na on tu­le­vai­suus. Tu­le­vai­suus kul­kee mu­ka­na oppi­ai­nei­den si­säl­löis­sä
sekä viik­ko­teh­tä­vien tee­moi­na. Li­säk­si tär­ke­ä­nä näkö­kul­ma­na on ol­lut sel­vit­tää sitä, mitä tai­to­ja
tu­le­vai­suu­des­sa tar­vi­taan esi­mer­kik­si muut­tu­van työ­e­lä­män haas­teis­sa. Opis­ke­li­jat pää­se­vät myös
ni­me­ä­mään omia vah­vuuk­si­aan niin ih­mi­se­nä kuin tii­mi­työs­ken­te­li­jä­nä­kin. Näi­tä omi­nai­suuk­sia
tar­vi­taan nyt ja tu­le­vai­suu­des­sa, ja sik­si nii­den tun­nis­ta­mi­nen on erit­täin tär­ke­ää.

Non So­lum syk­sy 2021Klas­sik­ka har­ras­taa2.11.2011